Black Mirror

Pewnie nie każdy jeszcze widział, ale z pewnością dla większości osób tytuł brzmi już znajomo. Black Mirror ma już cztery sezony, a każdy z odcinków wzbudza wiele kontrowersji i zmusza do, często niełatwych, refleksji.Twórcy serialu ubrali trudne treści w obraz, który przyciąga wielu fanów. I choć część z nich uważa, że kolejne sezony nie są już tak dobre, jak jego początki, wciąż jednak ich przybywa.

W obecnych czasach nowe technologie towarzyszą nam w zasadzie na każdym kroku. Internet pozwala nam oszczędzać czas, ułatwiając szybki dostęp do informacji, komunikację ze znajomymi, a także kontakty służbowe. Stały się integralną częścią naszego życia (kto choć raz bez telefonu nie poczuł się jak bez ręki?). Obserwując coraz to nowsze zdobycze techniki, można odnieść wrażenie, że wiele rzeczy kojarzących się (jeszcze nie tak dawno) z filmami „science fiction” wcale już nie jest „fiction”. Z jednej strony to wspaniała wiadomość – te wszystkie nowinki dają nam przecież ogromne korzyści! Z drugiej – pojawiają się wątpliwości, jak choćby te związane z rozwojem sztucznej inteligencji.

W sieci krążył ostatnio kawał o „pizzerii google” (kto nie czytał, niech koniecznie wyszuka!). Niby śmieszny, ale… kiedy tylko wychodzę z restauracji, google zadaje mi pytanie, czy chcę ją polecić. Facebook podpowiada strony, a reklamy jakby czytały mi w myślach. Mój telefon w sobotni wieczór wie lepiej, niż ja, gdzie dokładnie byłam w piątek.

I o tym właśnie jest Black Mirror – serial, który odpowiada na pytanie: „co dalej?”. Oczywiście, wiele idei najprawdopodobniej nigdy nie doczeka się takiego rozwinięcia, ale może warto zastanowić się, czy początki kilku z nich już teraz się w nas nieco nie zakorzeniły.

Myślę, że każdy pedagog odnajdzie w Black Mirror coś ważnego – refleksję nie tylko o sobie, ale też o pewnych zagrożeniach, z którymi być może spotkają się jego uczniowie, wychowankowie, podopieczni, a być może również ich rodzice (w tym kontekście koniecznie obejrzyjcie drugi odcinek najnowszego sezonu!). Serial może być ciekawym punktem odniesienia do zastanowienia się nad tym, w jaką wiedzę należy ich wyposażyć, by technologia była dla nich nie tylko ciekawa, ale przede wszystkim bezpieczna.

Jeśli nie oglądaliście – spróbujcie. A jeśli już widzieliście – koniecznie podzielcie się z nami swoimi wrażeniami!

0 komentarzy

Napisz komentarz

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Zostaw wiadomość!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.